רקע: ביולי 1997 החלה הרפורמה בביטוח רכב חובה שגרמה לפתיחתו של ענף הביטוח הנפוץ ביותר (ביטוח רכב חובה) לתחרות. היעדים המרכזיים של הרפורמה היו:
1. יצירת מבנה תחרות כלכלי תחרותי , הקטנת פרמיות הביטוח והעברת הסיכון הביטוחי מהציבור לחברות הביטוח.
2. עידוד נהיגה זהירה ושימוש בפרמטרים המשקפים סיכון ביטוח ועל ידי כך יצירת תעריף דיפרנציאלי בו כל אחד משלם לפי רמת הסיכון שלו בפועל.
הרפורמה הושלמה בשנת 2003 שנה שבה כל הסיכון הביטוחי עבר לידי חברות הביטוח ככלי ליצירת תעריפים דיפרנציאלים.
בשפה פשוטה: עד לרפורמה התעריף של כל חברות הביטוח היה אחיד, לאחר הרפורמה נפתחה תחרות על הכיס של הצרכן. מצד שני נוצרה תחרות בין חברות הביטוח על המבוטחים ה"טובים" – אלו שסיכוייהם לתבוע את חברת הביטוח נמוכים. מי שנהנה מהרפורמה הם אותם מבוטחים (בעיקר נהגים שאינם צעירים).
על האתר
בעקבות השינויים בענף הביטוח הוקם בשנת 2006 אתר "חובה".
אתר חובה הוקם במטרה להקל ולפשט את תהליך החיפוש אחר עסקת הביטוח המשתלמת ביותר דרך האינטרנט עבור כל גולש על פי העדפותיו האישיות.
אתר חובה מרכז ומסדר את כל ההצעות בצורה נוחה להשוואה ומציג עסקאות על פי הקריטריונים שהוזנו באחד ממחשבוני הביטוח של האתר..
אתר חובה שם לו למטרה לבסס את מעמדו כאתר המוביל בישראל בתחום החסכון בביטוח רכב וביטוח בכלל ולהיות חלק משינוי הענף והפיכתו למכוון פשוט ונוח. באתר ניתן למצוא מידע רב וכולל אשר ישמש אותך בהתקשרויות הבאות מול ספקי הביטוח השונים תוך חסכון והימנעות מטעויות נפוצות.
פנייתך מועברת תמיד לספק ביטוח אחד המטפל בהזמנה ולא לגורמים נוספים. ספקי הביטוח הינם תאגידי ביטוח מהמובילים בענף , מפוקחים על ידי משרד האוצר והמפקח על הביטוח בישראל.
מטרת האתר
1. חסכון – המטרה הראשונה של האתר היא לחסוך לכם כסף. האתר מציג את תעריפי כל חברות הביטוח בסדר עולה מהמחיר הנמוך לגבוה במטרה להציג לגולש את האפשרות החסכונית ביותר עבורו.
2. חוויית קניה – בעבר רכישת ביטוח חובה דרשה נסיעה למשרדי סוכן הביטוח , פעולה ממנה אנו מנסים להימנע כדי לחסוך זמן ומאמצים מיותרים. בעולם המכוון בו אנו חיים כיום ניתן לרכוש ביטוח חובה מבלי לקום מהכסא ומבלי להמתין דקות רבות למענה טלפוני.
3. שקיפות ואובייקטיביות – בעולם הביטוח והפיננסים ישנם מערכות יחסים אינטרסנטיים ביחסי חברה – סוכן – לקוח. מערכת היחסים הזו מביאה לעיתים לניגודי עניינים. גם כשאין ניגודי עניינים ישנו לעיתים קרובות חשד מצד הלקוחות. אתר "חובה" פורס את האפשרויות על "המדף" ומאפשר ללקוח לבחור את המוצר המתאים ביותר עבורו.
החזון שלנו
להוביל את שיווק מוצרי הביטוח באינטרנט בשירות ובחדשנות ולהיות חלק משמעותי בשינוי עולם הביטוח המקוון.
להציע תמיד את הטוב ביותר ללקוחותינו במטרה לתת ערך מוסף כלכלי.
יצירת חוויה מהנה ללקוחות האתר בעשיית עסקאות ביטוח.
לפעול בשקיפות, נאמנות ואחריות כלפי לקוחות האתר .